AİLE DAVRANIŞLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİLERİ

Faydalı Bilgiler
AİLE DAVRANIŞLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİLERİ

AİLE DAVRANIŞLARININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİLERİ

Hoşgörüyle yaklaşılan, aile içi kararlarda tüm aile üyelerinin söz sahibi olduğu, herkesin kabul gördüğü bir aile ortamında yetişen ergen; sorumluluk alabilen, yeteneklerini geliştirebilen bir insan olur.

Güç; kişinin fiziksel, zihinsel, maddi ve manevi v.b. sahip olduğu değerlerdir. Birinin üzerinde güç kullanmak, sahip olunan güçlü yönleri diğerlerini kıracak, üzecek ve onları güçsüzleştirecek, kontrol edecek bir şekilde kullanmak demektir. Örneğin; fiziksel olarak güçlü olan birinin, diğerlerine güç gösterisinde bulunması veya zarar vermesi.

Güç, istenmeyen zorlayıcı şekilde kullanıldığında tüm insanlarda, öfke, üzüntü, korku v.b duygular yaşatır. Bunun tam tersini yapmak da mümkündür. Yani kişi maddi manevi gücünü diğerlerini güçlendirmek için kullanabilir. Örneğin; anne baba çocuklarını takdir ederek, kişiliği değil, davranışı eleştirerek, sahip olduğu güçlü yönleri olumlu yönde kullanabilir.

Bir ilişkide gücün nasıl kullanıldığı, öncelikle kişilerin birbirlerini nasıl algıladıklarına bağlıdır. Anne babalar da çocuk yetiştirirken, çocukları algılayışlarına bağlı olarak, ona uygun bir aile tutumu kullanırlar.

Anne babaların çocuklarına karşı en büyük sorumlulukları onların kendilerine yeten birer birey olarak yetiştirmektir. Bunu sağlamak için çocuklara doğru örnek olmak, onları uygun sınır ve kurallarla korumak, desteklemek, güven vermek gerekir.

Tutarlı ve güvenli bir aile ortamı için, ailedeki herkesin nedenini bildiği kurallar ve sınırlar olmalıdır. Sınırlar; çocukların dünyayı ve insan ilişkilerini tanımalarını, yapmaları gerekeni kavramalarını ve kendi alanlarını keşfetmelerini sağlar. Kurallar konulurken; kuralların nedenleri ve sonuçları açıklanmalıdır. Pazarlık yapılacak ve yapılmayacak kurallar tanımlanmalıdır.

Yorumlar

    Bu yazıya daha önce hiç yorum yapılmamış.
    İlk yorumu sen yap!

Sende Yorum Yap